Transalp - Turul celor 7 Lacuri - Septembrie 2012

Initial, avenTURA 2012 era planuita pe un traseu inspirat tot dintr-o idee a baietilor de la Bike Attack Resita, si anume Glacier Express, o traversare Nord - Sud a Alpilor din St. Anton (Austria) spre deja familiarul Lago di Garda. Insa in ajunul plecarii noastre buletinele meteo anuntau o zona vasta de instabilitate atmosferica ce a adus si prima zapada din Alpi pe sezonul 2012-2013. Cum tura asta presupune o trecere la peste 3000m, pe ghetar, si alte 2 pasuri peste 2700m, nu prea avem ce cauta pe acolo cu bicicleta. Asa ca ajustam planul in pripa cu ajutorul lui Marian, care a parcurs in 2005 un alt Transalp, intre Lago di Como si Lago di Garda, pe o ruta ce nu depaseste limita a 2000m altitudine, deci ar trebui sa fie accesibila si in caz de vreme nefavorabila. Intre timp gasim si alte informatii utile pe internet despre ceea ce se numeste Giro di 7 Laghi, sau 7 Seen Cross cum ii zic nemtii, inventatorii conceptului de Transalp. Ca de obicei, Gps-Tour se dovedeste a fi o unealta de nadejde.

Majoritatea parcursului Turului celor 7 Lacuri traverseaza nordul Lombardiei, cu exceptia primei etape desfasurate pe teritoriul cantonului elvetian Ticino, si a ultimei care patrunde in zona turistica a regiunii Trentino. De fapt aspectul cel mai interesant al turei din acest an este dat de contrastul dintre civilizatia aglomerarilor turistice din jurul lacurilor pe care le-am atins in aproape fiecare etapa (in special celebra triada Maggiore-Como-Garda), si pitorescul zonelor rurale din Lombardia alpina, cu sate si catune traditionale raspandite in locuri pe care n-am fi avut cum sa le descoperim altfel decat cu ajutorul bicicleta.



Date tehnice:

Ruta: Lago Maggiore - Lago di Lugano - Lago di Como - Alpi Orobie - Lago Branchina - Lago d'Iseo - Lago di Idro - Lago di Garda;
Durata: 7 zile;
Distanta: 507km;
Diferenta de nivel: 12.360m;

Cheltuielile asociate turei au fost de 925EUR pentru 2 persoane, de la plecarea din campingul din Arona si pana la intoarcerea in acelasi loc, incluzand taxa de parcare a masinii si biletele de tren pentru drumul de intoarcere. Am ales sa nu ne rezervam cazare in avans, in felul acesta avand libertatea de a ne imparti traseul dupa cum am dorit. In general nu am avut probleme in a gasi locuri de dormit, lucru la care a contribuit probabil si faptul ca am facut tura in septembrie, in afara sezonului.

Alte cheltuieli: drumul Bucuresti - Lago di Como - Bucuresti, 320EUR, din care ~140 au fost doar diversele taxe de drum (vignetta in Slovenia, taxe de autostrada in Italia si Croatia).

Bagajul:

Fiind prima tura pe care am parcurs-o impreuna in regim autonom, o parte importanta a pregatirii a fost alcatuirea bagajelor de drum. In principal constrangerea a fost data de faptul ca tura se vrea a fi una de MTB, desi a avut si portiuni destul de lungi de asfalt. Asta a insemnat ca nu puteam pleca la drum cu coburi sau alte mijloace de a transporta bagaje specifice cicloturismului. Traseul desfasurandu-se in zona montana, chiar daca n-am depasit altitudinea de 2000m, aveam nevoie de echipament care sa ne protejeze de intemperii, in special tinand cont ca plecam in tura dupa o perioada de instabilitate atmosferica. Intr-un final am reusit sa alcatuim o lista cu echipamentul obligatoriu, cu care am reusit sa ne incadram in limita a 5-6kg/rucsac, usor suportabila chiar si intr-o tura de MTB de 7 zile.

Foto: Oana, Doru